Khamis, 3 September 2009

Semakin Hari Semakin Rindu... Adakah Aku Masih Diperlukan Dalam Hidupnya?

Detik-detik indah kembali di ingatan sebaik saja melabuhkan kepala di atas bantal,setiap saat yang dilalui dikenang hinggakan dalam sedar atau tidak aku terus dibuai mimpi indah yang kadang kalanya aku sendiri tidak sedar bahawa apa yang berlaku pada ketika itu hanyalah sebuah mimpi indah yang mungkin tidak akan berlaku di alam nyata ini..

Walau ia adalah satu igauan manja yang dilalui pada semua orang apabila terlalu berfikirkan dan mengingati sesuatu yang amat pendamkan dalam takungan segumpal darah beku yang bergelar hati.


Sesuatu yang tidak sam sekali disangka dan dapat dilupakan begitu sahaja,setiap perjalanan hari ini tak mustahil esok akan menemui destinasi yang hendak dituju..begitulah apa yang sering kali berlaku diatas pentas dunia yang penuh dengan ranjau serta duri yang amat menguji tahap ketahanan mental dan fizikal setiap insan yang melaluinya.

Dalam Meniti Hari-Hari Ini,Akan Aku Perjuangkan Setiap Apa Yang Aku Ucapkan Sebagai Janji Demi Melaksanakan Tanggungjawab Sebagai Seorang Khalifah Di Muka Bumi Ini..Insya'Allah

Memang sukar dan adakalanya kita sudah pun berputus asa dengan apa yang kita terpaksa lalui,mendaki setiap tebing-tebing kota demi mencari sedikit cahaya untuk dijadikan sumber kekuatan dan penawar bagi mengubati setiap hiris-hirisan kelukaan yang semakin hari semakin dalam.

Adakah ini bermakna kita akan mencapai apa yang kita hajat-hajatkan? Walau seribu usaha telah dilakukan,walau sejuta luahan telah dicerita bagi menerangkan situasi serta keadaan yang sangat genting..
Setiap Manusia Memiliki Kenangan Pahit-Manisnya Yang Tersendiri

Satu keadaan yang boleh membuatkan kita kehilangannya untuk selama-lamanya. Kenapa tiada secebis ruang atau masa yang diberikan bagi memperbetulkan andai ada kesilapan yang tak disengajakan yang sememangnya dipendam demi menjaga sebuah hati yang kadang kala ianya belum pasti untuk siapa dan pada siapa sepatutnya diberikan bagi menyaksikan satu fenomena ajaib berlaku untuk dikenang dan diingati hingga akhir hayat dalam sebuah kehidupan...
"Jika benar apa yang diucapkan pada hari ini,mengapa perlu menyayangi dan mengasihi seseorang jika hati dan perasaan itu masih dicurah serta diharapkan pada orang lain. Jangan pula mengusik hati seseorang itu hanya semata-mata bagi menutup serta mengubati luka lama dan terus meninggalkannya selepas memberikan seribu harapan yang tak pasti.."

4 comments:

Kelor berkata...

'O' "O" title entri cam dah paham tp bile abis baca rasa lost plak....maap ler sastera melayu sy pel. Nway, x baek 'o' mainkan prasaan org.

~ker org tu yg x paham bhs ...kena guna 'bunga' bhs laen kot.

Adi Putra berkata...

ermmmm....
huhu,yer ker?..
pelan2 laaaa...moga2 satu hari nanti awk akn faham bagaimana saya memahaminya..terima kasih dengan pandangan yang sangat berguna untuk saya..

Maiyah berkata...

salam adik.. cantik nyer ayat2 nih :)

Adi Putra berkata...

terima kasih akak...
tkder yg lebih cantik dr ciptaan Allah...
timer kaseh ye sudi beri komen..
semoga Allah merahmati kita....