Jumaat, 18 September 2009

Adakah Penantian Ini Adalah Satu Harapan?..


Dalam meniti saat-saat datangnya syawal, terasa amat sukar untuk meninggalkan ramadhan pada tahun ini..satu persatu harapan cuba dijadikan sebagai kenyataan walau dalam keadaan yang semakin hari kelihatan semakin jauh untuk digapai seperti takkan ada kesudahannya.Mungkin pada sesiapa yang tidak melalui jalan sepertimana aku melalui saat-saat kehilangan arah secara tiba-tiba takkala sudah sampai dipertengahan jalan yang mempunyai seribu simpang yang setiap simpang itu akan membawa aku pada jalan yang berbeza arah serta akan menentukan keputusan yang diambil dan mustahil untuk berpatah balik.

Sahabat Adalah Kekuatan Yang Tidak Pernah Hilang..

Jika ianya benar-benar dapat membantu untuk aku terus belajar dan belajar bagaimana untuk melalui masa-masa akan datang dengan apa yang aku pilih pada hari ini dan bagaimana jika ia hanya sekadar menyiksa batinku yang kerap kali menangis, menangis mengenangkan nasibku yang sedemikian rupa. Cukup sudah apa yang aku dapat dimasa lampau dan aku amat berharap untuk berubah dan melupakan apa yang telah aku lalui dalam meniti perjalanan hari-hari dalam sebuah kehidupan yang umpama mengharapkan belas dan ehsan dari seseorang untuk aku terus bertahan, bertahan dalam menangani serta melawan setiap serangan yang tidak putus-putus datang apabila aku berseorangan.

Biarlah Ianya Menjadi Satu Sejarah Untuk Dikenang..

Sampai bila kah aku akan terus begini, terus mencari sedikit ruang untuk aku berteduh..sedikit tempat untuk aku menumpang dan sedikit penawar untuk cuba ku ubati luka-luka di jasadku yang semakin hari kian menanah ini. Adakah ini satu ujian yang patut aku tangani berseorangan? mungkin ya..tidak mustahil juga untuk aku katakan tidak... Namun apa yang pasti hari kian berlalu, masa tetap akan berjalan dan aku masih disini..menunggu apa yang aku inginkan, menanti masa akan berhenti dan kembali untuk aku mempersiapkan seluruh kekuatan yang pernah aku miliki selama ini.

Tumpuan Serta Kesabaran Amat Penting Dalam Menangani Sesuatu Musibah...



Semoga kehadiran syawal kali ini dapat mengubah serta memberikan sedikit kegembiraan untuk aku meneruskan sisa-sisa perjalanan hidup ini. Biarlah ianya menjadi satu harapan untuk dikenang dan diingati selagi ianya masih bertahta didalam naluri kecil dan menjadi sejarah di masa-masa akan datang...

"..Hari Yang Mendatang Tidak Akan Memberikan Sebarang Makna,

Jika Kegagalan Semalam Tidak Dijadikan Teladan.."

4 comments:

maiyah berkata...

salam.. tiap kali perjalanan tu akan bertemu ngan simpang, harap2 jgn salah simpang.. takpe bleh patah balik biarpun dah jauh.. Selamat Hari Raya :)

Adi Putra berkata...

yer....tapi bagaimana untuk kita patah bailk kalau kita sendiri tak pasti arah mana patut kita pergi..
terima kasih kak.....

eeeda berkata...

Jangan berasa takut jika tersalah simpang. Mungkin kita akan jumpa sesuatu yg baru...

Orang selalu ckp yang bar semuanya akan rasa indah.... indah untuk dikenang....

Luth Textile berkata...

SALAM, SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN..

Jemput ke blog ambil kad raya ya.. (kad raya kat sini)

Minta maaf kalau ada perkataan yang saya tulis menyinggung perasaan anda di blog..



Ikhlas :  
Luth Textile, Penang