Ahad, 23 Ogos 2009

Selamat Datang Ramadhan...

Marhaban Ya Ramadhan... Selamat Datang Ramadhan,sebaik-baik bulan dan seindah-indah bulan yang amat ditunggu-tunggu dan dinantikan bagi mereka yang dahagakan pahala dari amalan yang dilakukan. Namun apa yang aku harpkan disini adalah semoga ramadhan kali ini adalah satu ramadhan yang lebih baik serta dapat mengukir satu laman indah yang mana dapat dikenang dan diingati hingga ke akhir hayatku...

Alhamdulillah 1 Ramadhan ari ni dapat mengajar agar aku lebih bersedia untuk meneruskan kehidupan aku yang kadang kala tak pasti dimana dan kemana arus perjalananku.. Sesungguhnya apa yang aku harapkan hanyalah ketenangan serta kebahagian yang abadi, tapi bagaimanakan harus aku lakukan untuk aku merialisasikan segala impian dan cita-cita yang kadang kala aku lihatkan begitu jauh untuk aku jejaki hinggakan adakalanya hinggakan apa yang ada didepanku hilang dan terus hilang entah kemana perginya..

Mengapa kadang kala dia sangat-sangat memberikan aku satu gambaran yang jelas tetapi mengapa ia tidak boleh dikekalkan? Kenapa perlu ada masa dan sesetengah situasi yang mampu memberikan aku untukhidup gembira?.. Kenapa ianya tak dapat menjaga dan memperkuatkan naluri serta keteguhan hati untuk terus menjaga serta memberikan penawar dalam apa yang ditanggung selama ini. Mungkin pada zahirnya segala keceriaan,kegembiraan yang aku tunjukkan tidak dapat mengambarkan apa yang aku fikir dan alami didalam seketul hati yang dipendam dan diperap sebegini..

Mudah-Mudahan Aku Dapat Menjaga & Memelihara Hati Ini Agar Tidak Terus Jauh Tersasar Dari Landasan Asal..

Apa salahku,apa yang telah aku lakukan hinggakan segala hidupku kini dirundung pilu..pilu yang teramat sangat yang mana kadang kala merosakkan lagi kehidupan dan menjadikan perjalanan hidup ini semakin hari semakin terpesong jauh,jauh ditelan keseronokkan dunia.. Ini lah yang aku amat benci,tetapi mengapa ini yang aku pilih?

Sedangkan banyak lagi cara untuk menghilangkan stress dan menguati hati yang terluka bagaikan ditusuk pedang yang amat tajam..tajam sehinggakan aku tidak dapat berfikir baik buruknya jalan yang aku pilih untuk dilalui bagi menghilangkan segala kesengsaraan walau pun hanya sekadar beberapa ketika..

"Ya Allah,Kau Ampunilah Aku.. Kau Tunjukkanlah Jalan-Jalan Perjuangan-Mu, Kau Berikanlah Aku Kekuatan Untuk Melalui Ujian-Mu Ini, Kau Rahmati Dan BAntulah Aku Agar Aku Tidak Kehilangan Serta Melupakannya, Janganlah Kau Ambil Serta Jauhkan Hatinya Untuk Menyayangi Serta Mencintaiku.. Sesungguhnya,Dia Yang Telah Kau Berikan Kepadaku Sebagai Penawar Untuk Aku Meneruskan Liku-Liku Dalam Perjalanan Hidupku..."


2 comments:

sincera berkata...

ape yg dh jadik encik adiputra smpai asik dirundung pilu je ni..pekate detailkan ckit ceritenye..leh gak r tulung2...

Srikandi Gayong berkata...

tue la pasai,pe kena ngan cikgu aku yg sorang neh arr...
aduuiiii,sape yg dah wat jcikgu jd cmnie? takkan segarang2 cikgu pn leh cedey truk sampai cmnie..?
ciannyerr..
meh arr kongsi2 ngan kami..kot2 leh tulung kw kann...