Rabu, 19 Ogos 2009

Siapa Aku Yang Sebenarnya....?

Kemanakah perginya segala yang aku harapkan,mengapa ia datang dan ingin pergi pada saat dan waktu yang aku sendiri tak termampu untuk menerimanya..


Dimanakah perginya semangat serta kekuatan yang telah aku terima andai ini yang dipertaruhkan..


Salahkah aku sekiranya aku menyatakan apa yang sering aku fikirkan,berdosakah jika segala yang terucap satu ketika dahulu untuk aku pegang dan bawa sebagai kekuatan serta tenaga untuk aku melalui liku-liku kehidupan ini....




Sesungguhnya aku amat mengharapkan agar apa yang telah aku lalui tidak akan diulangi,segala pengalaman pahit manis yang memberi seribu satu semangat untuk aku meneruskan kehidupan ini selain mengajar aku untuk menjadi seorang yang lebih kuat untuk melawan segala kesengsaraan serta kesakitan yang aku alami.
Bukan mudah untuk aku menerima serta melupakan dengan apa yang telah aku lalui dan sayangi... Sesuatu yang selalu bersama akan kita rasa jika ia tiada walau sedetik,sama ada secara kebetulan atau pun tak..manusia takkan dapat lari dari merindui dan mengingati segala yang telah dilaluinya dalam kehidupan.

Sesuatu yang sukar untuk diluahkan dengan kata-kata,itulah hebatnya manusia yang diciptakan sebaik-baik kejadian.
Detik-detik bersejarah yang terpahat didalam segumpal darah yang membeku amatlah berharga andai kita pandai menjaga serta memeliharanya supaya ia tidak terguris atau terluka dan meninggalkan parut untuk dikenang hingga ke akhir hayat.....

0 comments: