Khamis, 13 Ogos 2009

Liku-Liku Dalam Mencari Satu Jawapan Yang Tak Pasti..


Berbagai dugaan serta cabaran yang aku lalui dalam mencari erti kata sebenar apa yang dimaksudkan dengan kesetiaan serta ucapan yang terungkap semasa didalam keadaan suka dan duka.. Tidak semua apa yang kita harapkan akan menjadi serta dapat kita gapai walau pun hakikatnya ianya agak dekat dihati kita tetapi tak mustahil akan berubah dengan sekelip mata,mata yang melihat tidakkan sama dengan mata yang menilai. Ituah hakikat sebuah perjalanan yang patut aku atau sesiapa saja bukan saja mungkin tetapi pasti laluinya.


Satu persatu ujian serta dugaan yang timbul dalam mencari hari-hari bahagia,ada yang baik dan tak terlepas juga yang sebaliknya.. Berbalik kepada ajaran Islam,jika kita selalu mendekatkan diri dengan Allah insya'Allah setiap masalah ada jalan penyelesaiannya.. Mungkin kadang kala kita tak nampak apa yang berada didepan dan disisi kita,orang yang sentiasa tak putus-putus memberikan sesuatu semangat untuk kita menempuhi kehidupan,orang yang selalu memberikan semangat untuk kita meneruskan perjalanan walau pun ianya hanyalah seorang insan biasa yang dikirim oleh yang Maha Esa sebagai asbab untuk mendekatkan dirinya sebagai satu bentuk bantuan yang dalam keadaan sedar dan tidak ianya sebenarnya patut kita hargai,sayangi serta jaga seperti mana kita menjaga dan menyayangi diri kita sendiri.
Liku-Liku Dalam Mencari Arah Tujuan Yang Sebenar

Hari kian berlalu,manusia sentiasa memikirkan perubahan..ini takkan terlepas dari segala kemusykilan yang akan timbul,jadi persoalannya sekarang adakah aku patut secara jujurnya bertayakan permasalah yang sedang bermain di minda? atau hanya mendiamkan diri serta menyimpan ia sebagai satu anggapan ..atau pun membiarkan ia terus berlalu tanpa menyimpan atau memikirkan juga bertanya...........

Dimana dan pada siapakah yang harus aku pergi dan ketemui untuk aku mendapatkan sesuatu yang dapat meneutralkan kembali apa yang sedang bermain di fikiran ini, mungkin jika aku terus melayan perasaan ini aku akan lagi tertekan..tertekan dengan apa yang amat aku perukan. Tiada apa lagi yang mampu aku katakan disini selain dari bersabar,tapi kenapa? kenapa aku yang selalu menerima ini semua...apakah kesalahanku? apa dosaku,hingga aku patut melalui ini setiap kali hati aku mula dan menyayangi seseorang........hanya Tuhan yang lebih mengetahui.



0 comments: