Rabu, 3 Jun 2009

Sweet Memory ~ QM Outting At Batu Feringhi...


Outting???.. Salah satu aktiviti jabatan tempat aku kerja tuk sama-sama lebih mengenali antara satu sama lain,sikap kerja berpasukan yang cuba di terapkan agar ia dapat memberikan mutu kerja yang baik & sempurna...mungkin kottt,hahaha.

Ini adalah outting kami kali yang ke-3 bermula pada tahun2006 hingga la ke tahun nie 2009,cuma tahun lepas ja takdan nak buat sebab ada sesetengah kawan-kawan sama jabatan ngan aku yang banyak kore(banyak ragam),sat nak pi,sat takmau pi,last2 apa pun tarakkk.
Senam robik...cam tarian bagra je...hehe,layan jeeer erk..
Bertolak dari Continental(nama syarikat aku qeja) jam 8.30pagi,sampai kat sana dalam kul 9.200pagi. elok-elok ja sampai,ujan rahmat turun mula renyai-renyai jer,pastu dok pelan lama pelan lebat..nasib baik tak lama,jap jerr.. Alhamdulillah,pastu terus cerah,walau adakalanya mendung ckit-ckit tapi tetap romantik..kuikuikui!
Poyo!...hahaha..
Sambil-sambil dok tunggu ujan tue,kami bagi la ddulu suma-suma pakat-pakat breakfast bihun goreng yang memang kami dah prepare awai-awai sebab tau dah musim ujan.
Tengok Sana..Gelagat anak-anak yang mencuit hati..
Bila dah settle makan,pastu lak ujan pn dok reda dahhh..pa lagi,pantai sudah memanggil-manggil namaku...hahahaha! Trus turun ngan kawan-kawan siap-siap tempat lepak,tempat tak barang & yang sama waktu dengannya laaah...
Antara aktiviti-aktiviti yang dijalankan adalah tak kurang samanya cam ari keluarga laaa..
Akak,akak leh berenang ke?.. Nanti lemas susah...
da main2 pasiaq(pasir),main baling-baling buah nyok(buah kelapa),isi ayaq dalam botoi dengan span,bola pantai,istana & banyak lagi laaa...tu lom masuk ngan budak-budak punya game lagi..haaaaaa! meriah gilaa...nasib tk gila lagi,syukur pada Tuhan kerana aku masih waras..
sambil-sambil depa dok kalut main,aku nie sebagai budak pantai yang diberi tauliah tuk jaga keselamatan agar takdak budak yang lemas,dok la dalam ayaq tu sampai kecut abehhh....
Minta perhatian semua........ Aii,depa wat taktau ja ke?..
Takut last-last aku yang lemas,nasib bek la suma selamat cuma da skali tu budak tue dah naik tapi tak gitau sapa-spa..mak dia mai tanya ada nampak anak dia tak,aku cakap tak laaa..tadi ada ja kat sini,mungkin dia dah naik kott..gelabah aku,huhu....memang dia dah naik,siap pi beli keropok lagi..huh! selamat aku..
Pas semua settle,masa yang aku tunggu-tunggu...hahaha! masa pa? masa makan laaaa...makan tengahhari,lapaq gila time tue..

Jalan-jalan cari pasai...hehe

Tapi memang best la kali ni,sebab makan banyak sangat ada nasi,gulai,kambing panggang,ayam bakar,kopok,ulam,rojak,buah,ikan...huh....mampoih kalau aku nak list kat sini......
Memang banyak tul,sampai kenyang tak terhinggalah orang kata..
Pas makan,aku dok layan radio ngan kawan ak..depa lak ada yang dok mandi,amik adiah..

Senyummmm...hehe,control cun..haha!

aku terus melayan jiwa yang melayang taktau nak pi kot mana..last-last,terpengsan la dalam 20minit..siap pakej mimpi lagiii....mimpi pa? hahaha! yang tu,biar ler rahsiaaa.....

Kenangan yang takkan aku lupakan...9 Mei 2009
Kul 2ptg,kami siap-siap kemas barang tuk balik laaaa... Balik tu,ngaga pa lagi..sambung lena laaaa..kot-kot leh ada part 2 nyer episod mimpi aku tadi...
*Koleksi Gambar-Gambar Kenangan Sepanjang QM Outting 2009*

0 comments: