Ahad, 19 Julai 2009

Liku-Liku Perjalanan Dalam Kehidupan Yang Tak Pasti?

Semenjak dua menjak nie bermacam-macam yang berlaku yang mana sedikit sebanyak mengingatkan kembali detik-detik bersejarah,pahit manis dan kenangan abadi yang hampir serupa dengan perjalanan yang pernah dilalui.

Adakah ini akan menandakan satu detik atau ulangan yang akan aku lalui berdasarkan pengalaman yang telah lama aku lalui,sesuatu yang tak pernah aku fikirkan akan berlaku lagi tetapi ianya berulang.

Benar kata salah seorang Cikgu yang pernah mengajar aku dahulu,sejarah mungkin akan berulang..cuma masa,hari,keadaan serta orang yang berlainan...
Ianya benar-benar terjadi sekarang dan mudah-mudahan akau dapat melaluinya berdasarkan pengalaman yang telah aku lalui.

Sesuatu yang mungkin akan lebih mengajar kita erti sebenar kehidupan,mungkin sesetengah orang tidak akan dapat berfikir yang benda nie boleh terjadi tetapi hakikatnya saya telah laluinya.

Walau apa-apa pun,yang penting kita selalu beringat dan berdoa agar kesemua ujian ini dapat kita tempuhi dengan hati yang tenang.


0 comments: